Aktualności

11 sierpnia, 2025
Wyniki konkursów EO dla misji IGNIS
01 sierpnia, 2025
Rusza nabór do wspólnego stoiska POLSA na MSPO 2025!
31 lipca, 2025
Spotkanie informacyjne dla polskiego sektora kosmicznego dotyczące Rady Ministerialnej ESA w 2025 r.
Zobacz wszystkie

Zapraszamy do dołączenia do Rady Studentów przy Prezesie POLSA

Zapraszamy do dołączenia do Rady Studentów przy Prezesie POLSA
10 maja, 2024

Studentki i studenci polskich uczelni wyższych, działający aktywnie w kołach naukowych lub pracujący przy projektach kosmicznych, a także zafascynowani zagadnieniami związanymi z przestrzenią kosmiczną, chcący angażować się publicznie w imieniu własnym oraz na rzecz swoich koleżanek i kolegów, to idealni kandydaci do Rady Studentów przy Prezesie Polskiej Agencji Kosmicznej. Właśnie otwieramy tegoroczne okienko dla zainteresowanych wzmocnieniem tego grona – zgłoszenia przyjmujemy do 26 maja.

Główne cele Rady to:

  • integracja polskich studentów,
  • promowanie zaangażowania studentów różnych kierunków/specjalności w projekty związane z inżynierią kosmiczną,
  • zapewnienie studentom możliwości uczestniczenia w procesie podejmowania decyzji,
  • edukacja młodzieży w kontekście wykorzystania sektora kosmicznego w życiu codziennym,
  • inicjowanie przedsięwzięć skierowanych do studentów i uczniów,
  • wpływ na rozwój postaw pro-przedsiębiorczych oraz rozwój młodych talentów.

Rada Studentów jest interdyscyplinarnym ciałem doradczym Prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej, w skład którego wchodzą studenci polskich uczelni o zainteresowaniach związanych z  rozwojem sektora kosmicznego, reprezentujący studentów i organizacje studenckie działające na polskich uczelniach. Funkcjonuje od 2020 roku.

Obejrzyj spot Rady, który powstał przy okazji zainicjowanej i współorganizowanej przez Radę w listopadzie ub.r. na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie Studenckiej Konferencji UP!

Posłuchaj rozmowy z obecną przewodniczącą Rady Sarą Strączek (źródło: Telewizja Biznesowa, Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego):

Jak wziąć udział w naborze do Rady?

Zgłoszenia do Rady Studentów przyjmujemy do dnia 26 maja 2024 r.

Wypełnioną deklarację (w formacie pdf, skan podpisanej tradycyjnie lub z podpisem zaufanym/kwalifikowanym) należy przesyłać na adres: szymon.grych@polsa.gov.pl. Dotyczy to również ewentualnych, dodatkowych pytań.

Prosimy o wcześniejsze zapoznanie się ze statutem.

Przewidujemy ze wstępnie wyselekcjonowaną grupą kandydatek i kandydatek spotkać się na 10-15 minutowych rozmowach online na początku czerwca. Najbliższe posiedzenie Rady, na które zaproszone zostaną już nowo wybrane osoby, planowane jest w dniach 6-7 lipca br. w Warszawie.

Share: