Aktualności

27 czerwca, 2025
Polski astronauta rozpoczął misję IGNIS na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
25 czerwca, 2025
Polska na orbicie. Misja IGNIS wystartowała!
24 czerwca, 2025
Obejrzyj na żywo start Misji IGNIS
Zobacz wszystkie

Jak robić biznes w branży kosmicznej – finał projektu SUN

Jak robić biznes w branży kosmicznej – finał projektu SUN
25 maja, 2022

„How to make business in space?” Odpowiedzi na te i inne pytania poznali uczestnicy roadshow zorganizowanego przez Polską Agencję Kosmiczną we współpracy z Venture Cafe i Cambridge Innovation Centre w czwartek, 19 maja 2022 roku w Warszawie.

Prowadzone przez Macieja Kaweckiego prelekcje z udziałem ekspertów dały słuchaczom praktyczne wskazówki, jakie możliwości rozwoju daje polski sektor kosmiczny. Wydarzenie zrealizowano w ramach projektu KE Space Hubs Network, konsorcjum do którego należy Polska Agencja Kosmiczna, a zorganizowane zostało jako część cyklu imprez Cambridge Innovation Center (CIC) pod nazwą Thursday Gathering.

Ekspertami podczas wydarzenia byli: Urszula Cisło-Lesicka z Progea4D, Przemysław Kupidura, Iulia Marushchak z KP Labs, Maciej Pawlina i Grzegorz Maciaszek ze Space Bridge Fund oraz Maciej Sławiński i Piotr Świerczyński z NCBiR.

Projekt SUN (Space hUbs Network), którego ostatnim wydarzeniem był roadshow, miał na celu zwiększenie komercjalizacji rozwiązań związanych z przestrzenią kosmiczną oraz rozwój europejskich firm typu start-up i scale-up w sektorach związanych z przestrzenią kosmiczną (downstream i upstream). W ramach projektu SUN POLSA brała udział w realizacji 3 pakietów zadań (tzw. Workpackage-WP), realizując Hackathon „Infrastructure & smart cities” oraz roadshow „How to make business in space?”.

***

Konsorcjum zostało utworzone w celu zaangażowania organizacji specjalizujących się w technologiach i zastosowaniach kosmicznych, inkubacji, wsparciu biznesowym i technicznym, w tym m.in. zakładaniu firm i tworzeniu społeczności. Działania w ramach projektu odbywały się w 6 krajach (Austria, Irlandia, Francja, Litwa, Polska, Rumunia) i były skierowane do firm rozpoczynających działalność oraz tych działających w skali ogólnoeuropejskiej.

W celu uzupełnienia istniejących inicjatyw europejskich, wydarzenia realizowane w ramach projektu SUN były skierowane do interesariuszy z konkretnych branż, które mogą odnieść największe korzyści z technologii kosmicznych, np. telekomunikacja, mobilność, rolnictwo, telekomunikacja, mobilność, rolnictwo.

Przedsiębiorcy działający w sektorze kosmicznym, firmy rozpoczynające działalność oraz duże firmy mieli możliwość do udziału w 3 etapowym programie mentorskim. Ich głównym celem była pomoc startupom w rozwinięciu ich TRL i uzyskaniu dostępu do finansowania. SUN uzupełniał również dotychczasowe inicjatywy kosmiczne (np. konferencje, warsztaty, hackathony itd.), poprzez kojarzenie ich z przedsiębiorcami z branży kosmicznej.

Share: