Aktualności

25 kwietnia, 2024
Zasoby kosmiczne: spotkanie ekspertów z udziałem POLSA
12 kwietnia, 2024
Zapraszamy na konferencję TECHNOLOGIE SATELITARNE W ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM
10 kwietnia, 2024
POLSA i NASA JPL rozmawiały o długoterminowej współpracy w przyszłych misjach naukowych
Jak robić biznes w branży kosmicznej – finał projektu SUN
25 maja, 2022

„How to make business in space?” Odpowiedzi na te i inne pytania poznali uczestnicy roadshow zorganizowanego przez Polską Agencję Kosmiczną we współpracy z Venture Cafe i Cambridge Innovation Centre w czwartek, 19 maja 2022 roku w Warszawie.

Prowadzone przez Macieja Kaweckiego prelekcje z udziałem ekspertów dały słuchaczom praktyczne wskazówki, jakie możliwości rozwoju daje polski sektor kosmiczny. Wydarzenie zrealizowano w ramach projektu KE Space Hubs Network, konsorcjum do którego należy Polska Agencja Kosmiczna, a zorganizowane zostało jako część cyklu imprez Cambridge Innovation Center (CIC) pod nazwą Thursday Gathering.

Ekspertami podczas wydarzenia byli: Urszula Cisło-Lesicka z Progea4D, Przemysław Kupidura, Iulia Marushchak z KP Labs, Maciej Pawlina i Grzegorz Maciaszek ze Space Bridge Fund oraz Maciej Sławiński i Piotr Świerczyński z NCBiR.

Projekt SUN (Space hUbs Network), którego ostatnim wydarzeniem był roadshow, miał na celu zwiększenie komercjalizacji rozwiązań związanych z przestrzenią kosmiczną oraz rozwój europejskich firm typu start-up i scale-up w sektorach związanych z przestrzenią kosmiczną (downstream i upstream). W ramach projektu SUN POLSA brała udział w realizacji 3 pakietów zadań (tzw. Workpackage-WP), realizując Hackathon „Infrastructure & smart cities” oraz roadshow „How to make business in space?”.

***

Konsorcjum zostało utworzone w celu zaangażowania organizacji specjalizujących się w technologiach i zastosowaniach kosmicznych, inkubacji, wsparciu biznesowym i technicznym, w tym m.in. zakładaniu firm i tworzeniu społeczności. Działania w ramach projektu odbywały się w 6 krajach (Austria, Irlandia, Francja, Litwa, Polska, Rumunia) i były skierowane do firm rozpoczynających działalność oraz tych działających w skali ogólnoeuropejskiej.

W celu uzupełnienia istniejących inicjatyw europejskich, wydarzenia realizowane w ramach projektu SUN były skierowane do interesariuszy z konkretnych branż, które mogą odnieść największe korzyści z technologii kosmicznych, np. telekomunikacja, mobilność, rolnictwo, telekomunikacja, mobilność, rolnictwo.

Przedsiębiorcy działający w sektorze kosmicznym, firmy rozpoczynające działalność oraz duże firmy mieli możliwość do udziału w 3 etapowym programie mentorskim. Ich głównym celem była pomoc startupom w rozwinięciu ich TRL i uzyskaniu dostępu do finansowania. SUN uzupełniał również dotychczasowe inicjatywy kosmiczne (np. konferencje, warsztaty, hackathony itd.), poprzez kojarzenie ich z przedsiębiorcami z branży kosmicznej.

Share:
Wydrukuj lub zapisz: