Aktualności

16 grudnia, 2024
Podsumowanie i wyniki konkursu „Satelitarny Kadr – Rozpoznaj, Opisz, Zastosuj”
12 grudnia, 2024
Konkurs “Moje kosmiczne wakacje 2024”: wyniki
10 grudnia, 2024
POLSA on Tour: Politechnika Krakowska
Zobacz wszystkie

Zapraszamy do dołączenia do Rady Studentów przy Prezesie POLSA

Zapraszamy do dołączenia do Rady Studentów przy Prezesie POLSA
10 maja, 2024

Studentki i studenci polskich uczelni wyższych, działający aktywnie w kołach naukowych lub pracujący przy projektach kosmicznych, a także zafascynowani zagadnieniami związanymi z przestrzenią kosmiczną, chcący angażować się publicznie w imieniu własnym oraz na rzecz swoich koleżanek i kolegów, to idealni kandydaci do Rady Studentów przy Prezesie Polskiej Agencji Kosmicznej. Właśnie otwieramy tegoroczne okienko dla zainteresowanych wzmocnieniem tego grona – zgłoszenia przyjmujemy do 26 maja.

Główne cele Rady to:

  • integracja polskich studentów,
  • promowanie zaangażowania studentów różnych kierunków/specjalności w projekty związane z inżynierią kosmiczną,
  • zapewnienie studentom możliwości uczestniczenia w procesie podejmowania decyzji,
  • edukacja młodzieży w kontekście wykorzystania sektora kosmicznego w życiu codziennym,
  • inicjowanie przedsięwzięć skierowanych do studentów i uczniów,
  • wpływ na rozwój postaw pro-przedsiębiorczych oraz rozwój młodych talentów.

Rada Studentów jest interdyscyplinarnym ciałem doradczym Prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej, w skład którego wchodzą studenci polskich uczelni o zainteresowaniach związanych z  rozwojem sektora kosmicznego, reprezentujący studentów i organizacje studenckie działające na polskich uczelniach. Funkcjonuje od 2020 roku.

Obejrzyj spot Rady, który powstał przy okazji zainicjowanej i współorganizowanej przez Radę w listopadzie ub.r. na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie Studenckiej Konferencji UP!

Posłuchaj rozmowy z obecną przewodniczącą Rady Sarą Strączek (źródło: Telewizja Biznesowa, Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego):

Jak wziąć udział w naborze do Rady?

Zgłoszenia do Rady Studentów przyjmujemy do dnia 26 maja 2024 r.

Wypełnioną deklarację (w formacie pdf, skan podpisanej tradycyjnie lub z podpisem zaufanym/kwalifikowanym) należy przesyłać na adres: szymon.grych@polsa.gov.pl. Dotyczy to również ewentualnych, dodatkowych pytań.

Prosimy o wcześniejsze zapoznanie się ze statutem.

Przewidujemy ze wstępnie wyselekcjonowaną grupą kandydatek i kandydatek spotkać się na 10-15 minutowych rozmowach online na początku czerwca. Najbliższe posiedzenie Rady, na które zaproszone zostaną już nowo wybrane osoby, planowane jest w dniach 6-7 lipca br. w Warszawie.

Share:
Wydrukuj lub zapisz: