– Najprostszym sposobem na dołączenie polskich firm do światowej czołówki twórców technologii kosmicznych i tym samym sposobem na rozwój ich biznesu jest udział w projektach Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). W ciągu dziesięciu lat członkostwa Polski w ESA, dzięki wspomnianej ścieżce, nasze firmy stworzyły już ponad sto technologii. – podkreślił prof. Grzegorz Wrochna, prezes POLSA odpowiadając na pytanie red. Łukasza Kijka – prowadzącego debatę w trakcie drugiego dnia Impact’23 – o to jak polski biznes może dołączyć do dynamicznie rosnącego rynku kosmicznego.
W dyskusji: „Romantyzm kosmosu czy kosmiczny biznes? Ambicje czy potrzeby? Wydatki czy inwestycje?” uczestniczyli również:
- Wojciech Murdzek, sekretarz stanu – Ministerstwo Edukacji i Nauki,
- prof. Tadeusz Uhl – Akademia Górniczo Hutnicza,
- dr Sławosz Uznański – CERN i astronauta rezerwowy European Space Agency
Goście debaty rozmawiali m.in. o tym jakie obszary biznesu kosmicznego mogą być najbardziej dochodowe; rozwoju jakich nowych branż czy usług np. aplikacji można się spodziewać w najbliższych latach; w jaki sposób tzw. era nowego kosmosu, czyli otworzenie się sektora kosmicznego (kiedyś wyłącznie publicznego) na współpracę i konkurowanie z prywatnymi podmiotami kształtuje rynek kosmiczny.
POLSA była partnerem tegorocznego kongresu Impact’23.
Zachęcamy do odtworzenia nagrania z panelu “Romantyzm kosmosu czy kosmiczny biznes? Ambicje czy potrzeby? Wydatki czy inwestycje?”
Zapraszamy do obejrzenia pełnej fotorelacji z wydarzenia: